آشنائی با سامانه اطلاعاتی مدیریت موسسه. (قسمت دوم)
تهیه بانک اطلاعاتی
بانک اطلاعاتی که در سامانه مورد استفاده قرار می گیرد شامل اطلاعات مددجویان، مددکاران و کارآفرینان می باشد.
با توجه به تمرکز موسسه بر اطلاعات مددجویان، بانک اطلاعاتی مربوط به ایشان به طور مفصل و کامل ایجاد و بروز رسانی می گردد.
این اطلاعات شامل اطلاعات مربوط به شناسایی، وضعیت معیشتی، پوشش سایر موسسات، بیمه، وضعیت درمانی و سلامت، دارایی ها، تحصیلات و مهارت ها، وضعیت سکونت و … می باشد.
در مقاطع شش ماهه اطلاعات فوق با توجه به تحقیقات تیم تحقیق موسسه بروز رسانی می گردد.
کنترل بودجه
با توجه به منابع درآمد موسسه در اواخر هر سال هیئت مدیره اقدام به تعیین بودجه سال آینده می نماید.
ردیف های بودجه موسسه عمدتا شامل خوار و بار، درمان، تحصیل، نان، ایتام، جهیزیه می باشد.
سامانه کنترل های لازم جهت مصرف منابع را مطابق با بودجه هر ردبف اعمال می نماید.
در ابتدای شش ماه دوم هر سال هیئت مدیره مجددا اقدام به بررسی هزینه ها و ردیف های بودجه می نماید که در صورت انحراف از بودجه تعدیل های لازم با توجه به منابع درآمد اعمال خواهد شد.
ارسال دیدگاه